De nieuwe Honda CMX500 Rebel

De rebel

De 500cc compact cruiser motor van Honda met een parallel twin-cylinder. Voor 2020 geeft Honda deze CMX500 Rebel meer comfort en een praktische uitvoering dankzij herziene zit- en veringinstellingen. Hiernaast zorgt een nieuwe uitlaat ervoor dat deze machine voldoet aan de Euro 5 standaarden. Ook introduceerde Honda de nieuwe Rebel S versie waarbij fabrieks-accessoires zijn inbegrepen, waaronder een koplampkap, geheel zwarte vorkhoezen en beenkappen, plus een diamantsteek style zit. 'Simple' en 'Raw' zijn de woorden waar de ontwikkeling van de Rebel om draaide, Honda is hier ook zeker in geslaagd met het minimalistische design, waarbij juist ieder detail het oog naar zich toe trekt.

Aangedreven door een 471cc parallelle tweedcilindermotor, met een sterk onderste eindkoppel en een soepele, lineaire vermogensafgifte, is de Rebel A2 licentievriendelijk.
 

Styling van de Honda CMX500 Rebel

De Rebel heeft een laag en mager Bobber silhouet, prachtig begeleid door de stijl geplaatste 11,2 liter tank en het dikke stuur. De motor is bijna geheel afgewerkt in het zwart, wat het design en het subtiele schilderwerk accentueert. Net als vele andere merken heeft Honda LED-lampen gebruikt bij de Honda Rebel samen met de aluminium houder en compacte lens heeft de motor een aantrekkelijk vooraanzicht. Voor de snelheidsmeter heeft Honda een 100mm wijzerplaat gebruikt met een negatieve LCD-display, waarop ook een schakelindicator is verwerkt en een meter voor brandstofverbruik. Ook kunnen de achterste voetsteunen en de bijrijderszit makkelijk worden verwijderd en brengt 2020 een nieuwe lijn aan accessoires voor de CMX500 Rebel. 

A2 vriendelijke motor

De A2 geschikte sportieve CMX500 Rebel beweegt zich voort door het 471cc 8-valve, liquid-cooled parallel twin-cylinder motorblok. Het blok is afgesteld voor de echte cruiser met veel kracht in de lage toeren, met een lineare overdracht over het hele toerenbereik. De 'shotgun' style uitlaat beschikt over een nieuwe LAF-sensor en heeft verbeteringen ondervangen aan de geluidsdemper om aan de Euro5 waarden te voldoen. Toch heeft het blok een krachtige maximumkoppel van 43,3 Nm bij 6000 tpm combineert met piekvermogen van 34 kW bij 8.500 tpm. Met de nieuwe assist-and-slipper koppeling staat deze motor dus garand voor een vloeiende en soepeler rit.

 

Interesse of een vraag?