De nieuwe Ducati DesertX 2022

Ducati verlegt de grenzen van wat er met hun motoren kan met deze nieuwe DesertX, gemaakt met een intense off-road attitude. Woestijnduinen, smalle off-road paden, gravelwegen en bochtige bergwegen: met de DesertX hebben dromen van avonturiers geen grenzen meer. De specifiek op off-road gerichte ontwikkeling in combinatie met de waardevolle road kennis van Ducati geeft leven aan een wendbare, gemakkelijk te hanteren motorfiets, die zich op zijn gemak voelt op elke route en asfalt.

Prijzen en specificaties

Design van de DesertX

De Desert X van Ducati is een hedendaagse interpretatie van de klassieke Dakarische Enduro motorfietsen. Het gespierde ontwerp met grote en kleine welvingen straalt een aangeboren drang naar avontuur uit. Je comfort als bereider heeft de hoogste prioriteit tijdens terreinrijden, hierdoor heeft Ducati het oppervlak tussen berijder en DesertX groot verbonden met de offroader.  

De moderne volledige LED DRL's verraden de hedendaagse techniek in een verder klassiek post-heritage design.

Chassis

Ducati heeft de DesertX uitgerust met de iconische wielcombinatie voor het enduro-segment: spaakwielen, 21'' vooraan en 18'' achteraan. Klaar om elk type obstakel en asfalt met gemak aan te pakken. Een fundamenteel kenmerk voor off-roadgebruik is de bodemvrijheid van de DesertX, die 250 mm bedraagt, wat bijzonder gunstig is voor meer extreme off-roadritten. De motor is uitgerust met Pirelli Scorpion Rally STR tubeless banden die een grotere betrouwbaarheid en veiligheid in geval van lekke band combineren met een vlottere herstelling. Dankzij de verschillende goedkeuringen die zijn verkregen, is er een ruime keuze aan alternatieve banden. De 46 mm upside-down vork en de volledig instelbare enkele schokdemper zijn ontwikkeld in samenwerking met het Japanse merk Kayaba, een succesvolle producent in de off-road wereld.

Ergonomie

Bij offroad is niet alleen de hardware waarover je beschikt bepalend voor de prestaties, maar ook en vooral het vertrouwen en het gevoel dat de motorfiets je geeft, wat zich vertaalt in controle en veiligheid in alle omstandigheden. De ergonomie van het zadel, het stuur en de voetsteunen is ontworpen om de overgang van zitten naar staan, kenmerkend voor offroad rijden, zo natuurlijk mogelijk te laten verlopen.

Elektronica

DesertX heeft, net als alle Ducati modellen, geavanceerde elektronica voor veiligheid en prestaties onder alle omstandigheden. De elektronische uitrusting wordt gecompleteerd door een pakket rijhulpsystemen: Traction Control, Wheelie Control, Engine Brake Control, Cornering ABS, Quickshifter Up & Down en Cruise Control, om het rijden van lange afstanden nog aangenamer te maken. De veelzijdigheid van de DesertX komt ook tot uiting in zijn riding modes. Hij heeft 6 modes, waarvan er 2 specifiek zijn gewijd aan de off-road rijervaring: Enduro en de gloednieuwe Rally-modus, naast de modi Sport, Touring, Urban en Wet.

De uitrusting van het volledig LED-verlichtingssysteem van de motorfiets is van het hoogste niveau. De dubbele koplamp aan de voorzijde heeft twee bi-functionele polyellipsoïde modules met Daytime Running Light (DRL) en is ontworpen om een uitstekend zicht te garanderen, wat bijzonder belangrijk is voor een motorfiets die onder alle omstandigheden kan rijden. De achterste koplamp is uitgerust met het Ducati Brake Light. Het systeem activeert bij plotseling remmen automatisch het knipperen van het achterlicht om de toestand van plotseling afremmen te signaleren aan achteropkomende voertuigen.

Prijzen en specificaties

Interesse of een vraag?