
Triumph Motorcycles lanceert een A2 variant van de Street Triple 765 R. De 765cc driecilinder is hertekend met 70kw en een optionele A2-kit. Deze is beschikbaar vanaf september 2024.
Verschil tussen de Triple 765 R A & A2
Triumph Motorcycles komt met een nieuwe versie van de Street Triple 765 R. Deze motor heeft nu een aangepast vermogen, zodat ook nieuwe en jonge motorrijders met een A2-rijbewijs ermee kunnen rijden.
Deze A2-versie is verder hetzelfde als de huidige Street Triple 765 R, met dezelfde prestaties en wendbaarheid als de Moto2™. Alleen het vermogen van de 765cc driecilinder is verlaagd naar 70kW. Met een optionele restrictorkit wordt het vermogen beperkt tot 35kW, zodat hij voldoet aan de eisen voor het A2-rijbewijs. Als de rijder zijn volwaardige A-rijbewijs haalt, kan de restrictorkit eenvoudig door een Triumph-dealer worden verwijderd, waardoor de motor weer 70kW vermogen heeft.
Triumph's Chief Commercial Officer Paul Stroud geeft aan dat dit een mooie kans is voor nieuwe motorrijders die niet kunnen wachten om op een naked bike met een agressieve attitude te rijden. Dit model heeft ook nog eens hoogwaardige specificaties en is een leuke toevoeging aan het A2-segment.
Verbetereede ergonomie, specificaties & geavanceerde technologie
De Street Triple 765 R is een sportieve motorfiets met een rijhouding en motor afgeleid van de Moto2™. Hij heeft een gullwing swingarm en een wendbaar chassis, wat hem aantrekkelijk maakt voor jonge en nieuwe motorrijders die een spannende, maar betrouwbare rijervaring zoeken. Daarnaast is er een optioneel lager zadel beschikbaar dat de zithoogte verlaagt van 826 mm naar 798 mm.
Deze motorfiets is uitgerust met hoogwaardige componenten, zoals Brembo M4.32 4-zuiger remklauwen vooraan en een Brembo remklauw met enkelvoudige zuiger achteraan. De motor heeft een Showa 41mm Upside Down voorvork en Showa monoshock achtervering met piggyback. De Continental ContiRoad banden bieden goede grip in zowel droge als natte omstandigheden, waardoor je met de Street Triple 765 R heel het jaar door de weg op kunt.
Voor nieuwe en jonge motorrijders biedt de Street Triple veel geavanceerde technologie om het beste uit de motor te halen. Standaard functies zijn onder andere een geoptimaliseerde ABS die de juiste remkracht geeft bij elke hellingshoek, en wheelie-control voor betere controle. Er zijn vier rijmodi beschikbaar: Road, Rain, Sport en een persoonlijke Rider-stand, die eenvoudig te kiezen zijn via het multifunctionele instrumentenpaneel en TFT-scherm.
De standaard Up & Down Quickshifter is perfect voor het circuit en sportieve ritten, waardoor opschakelen kan zonder gas los te laten en afschakelen zonder koppeling. Dit zorgt voor gecontroleerd afremmen en soepel bochten nemen. De Slip & Assist Koppeling biedt een licht en consistent gevoel in de hendel, wat vooral comfortabel is tijdens stedelijke ritten.
Een scherpe en specifieke stijl
De zijpanelen van de 15-liter benzinetank hebben een hoekig design dat mooi past bij de scherpe radiatorkappen. De afwerking rond de koplamp biedt niet alleen een esthetische meerwaarde, maar ook een betere luchttoevoer voor de motor. De achterkant van de nieuwe Street Triple heeft een sportief, naar boven gericht ontwerp, wat een scherpe uitstraling geeft en de visuele focus naar de voorkant verplaatst. De uitlaat draagt bij aan de agressieve look en versterkt het karakteristieke geluid van de Triumph driecilinder.
De A2-versie van de Street Triple 765 R komt in twee nieuwe kleurstellingen: een stijlvol Matt Baja Orange en een opvallend Pure White.
Je kunt de motorfiets uitbreiden met meer dan 50 verschillende accessoires. Hiermee kun je de Street Triple helemaal naar je eigen hand zetten. Hierbij kun je denken aan een nieuw scherm tot verwarmde handvatten, tanktas, spiegels, noem het maar op! Er is een accessoire voor elke bestuurder.
De prijs van de Street Triple 765 is in Nederland beschikbaar vanaf € 12.195,- vanaf september 2024.
Motorblok van de Street Triple
- Type: Vloeistofgekoeld, 12 kleppen, DOHC, driecilinder in-lijn
- Inhoud: 765 cc
- Boring: 78 mm
- Slag: 53.4 mm
- Compressie: 13.25:1
- Max Vermogen: 48 PK (35 kW) @ 8,000tpm
Zonder A2-kit: 95 PK (70 kW) @ 10,100 tpm - Max Koppel: 61.5 Nm @ 4,750 tpm
Zonder A2-kit: 70.5 Nm @ 8,750 tpm - Benzinesysteem: Elektronische multipoint-brandstofinjectie
- Uitlaat: Roestvaststalen 3-in-1-uitlaatsysteem met een lage, roestvaststalen, enkelzijdige demper
- Eindaandrijving: X-ringketting
- Koppeling: Natte platenkoppeling met slip-assist
- Versnellingsbak: 6 versnellingen met Triumph Shift Assist
Het chassis
- Frame: Twin-sparconstructie van aluminium buizen
- Swingarm: Tweezijdige, gegoten aluminiumlegering
- Voorwiel: Gegoten aluminiumlegering 5 spaken, 17 x 3,5 inch
- Achterwiel: Gegoten aluminiumlegering 5 spaken, 17 x 5,5 inch
- Voorband: 120/70 ZR 17
- Achterband: 180/55 ZR 17
- Voorvering: Omgekeerde 41-mm Showa-voorvork, Separate Function Fork - Big Piston vork (SFF-BPF), instelbare compressie, rebound en preload. 115mm veerweg
- Achtervering: Showa piggyback reservoir monoshock, instelbare compressie, rebound en preload. 133.5mm veerweg
- Voorrem: Dubbele 310 mm zwevende schijven, Brembo M4.32 4-zuiger radiaal gemonteerde monobloc klauwen, OC-ABS
- Achterrem: Enkele 220 mm schijf, Brembo remklauw met enkelvoudige zuiger, OC-ABS
- Instrumentenpaneel: Multifunctioneel TFT-kleurenscherm