Laden...

Ducati Multistrada 1260 S

Kom je langs in onze megastore?
Meer dan 500 motoren, duizenden onderdelen, de nieuwste motorkleding en een voordelige outlet
Bekijk openingstijden
Snel naar
Omschrijving

De Ducati Multistrada was al een opvallende verschijning onder de allroads, maar met de nieuwe Multistrada 1260 S zet Ducati een nog grotere stap richting de top van dit steeds populairder wordende segment. Met een cilinderinhoud van 1262 cc, 158 pk en een koppel van 129,4 Nm dat al bij 7.500 tpm beschikbaar is en gemakkelijk afstelbare vering ontpopt deze Ducati zich als een geavanceerd koppel kanon in zijn klasse.

De Ducati Multistrada 1260 S en zijn motorblok

Cijfers die menig supersport motor jaloers zouden kunnen maken, maar deze Multistrada is toch vooral ontwikkeld voor optimale allround rijeigenschappen met veel trekkracht van onderuit.

Dat blijkt voor uit het feit dat 85% van het vermogen al vanaf 3500 tpm beschikbaar is. Om deze indrukwekkende prestaties mogelijk te maken kreeg de Multistrada het motorblok van de in 2016 geïntroduceerde XDiavel. De Testastretta 90º V twin, ooit de veel bejubelde krachtbron van de 1198 superbike, is een geëvolueerde versie van het blok met de variabele kleptiming (DVT) zoals eerder op de Multistrada toegepast. Door het vergroten van de slag kreeg het blok 1262 cc en het model zijn naam: ‘1260’.

De ontwerpers van Ducati gaan er terecht vanuit dat de meeste rijders vooral in het midden toerenbereik rijden en juist daar levert deze Duc zijn meest indrukwekkende prestaties. Sterker, nog momenteel is de machine in het middengebied veruit de sterkste van alle grote allroads. Om te voorkomen dat de motor met zoveel vermogen onhanteerbaar zou worden is ook de uitrusting van de Multistrada geoptimaliseerd. Wat bleef is het bekende elektronica pakket waarmee de rijder voor vier verschillende rijstanden kan kiezen: Sport, Touring, Urban en Enduro. Dat zorgt voor een voor elke inzet aangepast motorkarakter. Zo wordt het vermogen in de standen Urban en Enduro beperkt tot een nog steeds respectabele 100 pk.

Daarnaast heeft de Multistrada Rijder standaard de beschikking over cruise control, traction en wheelie control (beide acht standen en uitschakelbaar) en bochten ABS (drie standen, uitschakelbaar). Als extra is ook nog een quickshifter leverbaar waarmee zowel op- als teruggeschakeld kan worden.

De Ducati Multistrada 1260 S en zijn rijwielgedeelte

Het rijwielgedeelte is voorzien van een langere achtervork en een kleinere balhoofdhoek, waardoor de wielbasis 55 mm korter is geworden. In combinatie met de nieuw vormgegeven voorkant wordt de machine daardoor wendbaarder met behoud van de stabiele stuureigenschappen. Ook bij tweepersoons gebruik en volgeladen zijkoffers. De zithoogte is naar keuze verstelbaar van 825 naar 845 mm. Een zeer karakteristiek element van de nieuwe Multistrada 1260 S zijn de fraaie Y-wielen met 5 spaken.

De Multistrada 1260 S is uitgerust met een 48-mm Sachs voorvork met gesmede voorpoten en Sachs monodemper achter. Beide zijn van het semi actieve type en worden bestuurd door het Ducati Skyhook Suspension (DSS) Evolution-systeem. Naast het aanpassen van de in- en uitgaande demping en de veervoorspanning van de achtervering, bepaalt de rijmodus automatisch de juiste instelling.

Voor- en achtervering hebben 170 mm veerweg en dat garandeert optimaal rijcomfort op de meeste uiteenlopende omstandigheden. Het gevoel van puur comfort wordt in de S-versie verder verbeterd door de DSS Evolution-functie waarmee de afstelling van de vering snel en eenvoudig kan aanpassen aan de belasting, dus voor gebruik van een of twee personen of volledige bepakking.

Het ranke, slanke design van de Multistrada is van een tijdloze schoonheid en straalt kwaliteit en aandacht voor detail uit.

Specificaties
Specificaties
SKU ducati_multistrada_1260_s
Merk Ducati
Conditie Nieuw
Segment All-Road / Adventure
Reviews
Schrijf uw eigen review
U plaatst een review over:Ducati Multistrada 1260 S
Uw waardering
Contact