- Voor deskundig advies: 0172 650 005
- De beste service met 30 jaar ervaring
- Altijd 500+ motoren op voorraad
- Officieel merk dealer
- Financiering mogelijk
- Grootste motorzaak van de Benelux
Al 50 jaar is de uiterst populaire Kawasaki Z-range toonaangevend in het Naked segment. Met de komst van de nieuwe en revolutionair Supercharged Z H2 begint een nieuw tijdperk in het nu al spectaculaire Z-tijdperk.
Kawasaki brengt alle technologie en knowhow van Kawasaki Heavy Industries naar deze innovatieve Kawasaki Z H2 en moedigt alle fans van Hypernakeds aan om klaar te zijn voor de toekomst. Met Quick Shifter, smartphone connectiviteit en elektronische Cruise Control en andere geavanceerde elektronische hulpmiddelen is de Kawasaki Z H2 namelijk een haast futuristische motor. Het is dan ook de meest radicale, technisch geavanceerde en krachtigste Z ooit; de Z H2. Hét nieuwe vlaggenschip binnen de uiterst succesvolle Z-range.
Prestaties van de Kawasaki Z H2
Deze topper uit het Naked segment wordt aangedreven door een 998cc vloeistof gekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor met supercharger welke door Kawasaki zelf is ontworpen en geproduceerd. Dit blok levert door de supercharger een verbazingwekkend piekvermogen van maar liefst 200 pk (bij 11.000 tpm) en 137 Nm koppel (bij 8.500 tpm) dat resulteert in een sensationele acceleratie.
De Supercharged motor werd ontworpen en ontwikkelt met beheersbaarheid als doel zodat het vermogen van 200 pk optimaal ervaren kan worden. Traditioneel is de verhoging van de cilinderinhoud de simpelste keuze voor het verkrijgen van meer vermogen, dit verhoogt echter ook het gewicht waardoor het extra vermogen al snel niet meer opweegt tegen het extra gewicht dat verplaatst dient te worden. Kawasaki heeft dit probleem weten te elimineren dankzij het gebruik van de supercharger, met als gevolg het indrukwekkende vermogen en acceleratie van de Kawasaki Z H2.
Design van de Kawasaki Z H2
Uiteraard is het vlaggenschip van de Z-serie vormgegeven volgens het SUGOMI & Minimalist design concept. Duidelijk zichtbaar is dan ook de agressieve houding in combinatie met de asymmetrische Ram Air-inlaat aan de linkerkant welke het zeer intense en individualistische SUGOMI-design.
Ook het chassis is een duidelijke verwezenlijking van een minimalistische designfilosofie waarbij ieder functioneel onderdeel simpel, zonder poespas getoond wordt en zo klein mogelijk is gemaakt. Hierbij is echter het nieuwe stalen Trellis frame prominent weergegeven omwille zijn belang als zowel functioneel- als vormgevingselement. Dit speciaal ontworpen lichtgewicht Trellis frame biedt zowel lichte handling als rechte lijn stabiliteit.
De Z H2 is uitgerust met een full-colour TFT-display welke je alle informatie geeft die je zoekt tijdens je rit. Het display bevat: een digitale snelheidsmeter, huidige versnelling, schakel indicator, kilometerteller, dubbele tripmeter, brandstofmeter, rijafstand, huidig/gemiddeld brandstofverbruik, buitentemperatuur, watertemperatuur, klok, ECO indicator, IMU-indicator, KIBS-indicator, boost druk en inlaat temperatuur. Hiernaast is de gehele verlichting van de motor in LED.
Om het instrumentenpaneel te bedienen zonder uw hand van het handvat te halen, zijn de belangrijkste functies te bedienen via de schakelaars op de linker en rechter clusters op het ‘’fat bar’’ stuur, dat zowel sterk als comfortabel is
Tot slot mag in de styling van de Z H2 de betekenis van het Kawasaki River Mark embleem op de koplampkap niet worden vergeten. Het gebruik ervan, een eerbetoon dat alleen is toegestaan voor machines die worden aangedreven door supercharged motoren, bevestigt de Z H2 als een vlaggenschipmodel.
Veiligheid en elektronische hulpmiddelen
De Z H2 is uitgerust met een grote hoeveelheid elektronische hulpsystemen zoals Power Modes, Traction Control, Cornering Management, Intelligente ABS en een IMU om de ABS en Traction Control te voorzien van feedback over de stabiliteit van de motorfiets.
Hiernaast is de motor uitgerust met clutch assist dat de koppeling lichter bedienbaar maakt, Kawasaki Quick Shift voor schakelen zonder koppeling boven de 2.500 tpm, en Bluetooth smartphone verbinding welke het onder andere mogelijk maakt de rijmodus op afstand worden aangepast met de speciale RIDEOLOGY app.
Kawasaki ‘s Cruise Control systeem is ook onderdeel van het uitgebroeide elektronica pakket, dit systeem maakt het mogelijk om met een simpele druk op de knop een gewenste snelheid te behouden. Eenmaal geactiveerd, hoeft de rijder niet voortdurend gas te geven. Dit vermindert de belasting van de rechterhand bij het rijden van lange afstanden. De Elektronische Cruise Control is gemakkelijk te activeren vanaf de linker stuurhelft.
SKU | kawasaki_Z_H2 |
---|---|
Merk | Kawasaki |
Conditie | Nieuw |
Modeljaar | 2024 |
Bouwjaar | 2024 |
Segment | Naked Bike |