Laden...

Kawasaki Z 400

Kom je langs in onze megastore?
Meer dan 500 motoren, duizenden onderdelen, de nieuwste motorkleding en een voordelige outlet
Bekijk openingstijden
Snel naar
Omschrijving

Slechts een jaar na de introductie van de Kawasaki Z400 in de al legendarische Z-collectie heeft deze motor zich al ontwikkeld tot een groot succes in het A2 Naked segment. Waarnaast ook een ongekende populariteit heerst onder heropstappers en downsizers in de motorwereld.

De Z400 is, net als zijn grote en kleine broers, uitgerust met moderne en agressieve Sugomi design elementen en heeft alles meegekregen om zoveel mogelijk rijplezier te geven aan de rijder. Zo is de motor voorzien van een multifunctioneel LCD scherm, rondom LED verlichting en Assist & Slipper koppeling.

Hiernaast heeft de motor een actieve en sportieve rijhouding en korte wielbasis welke bijdragen aan een plezierig en optimaal rijplezier en controle.

Prestaties van de Kawasaki Z400

De Z400 is geheel nieuw ontworpen om de lay-out van de motor te optimaliseren voor het formaat, gewicht en de efficiëntie. Om het gewicht van de motor zo laag mogelijk te houden ondanks de hogere cilinderinhoud zijn talloze inspanningen uitgevoerd door Kawasaki. Dit in combinatie met het strakke ontwerp waarbij overbodige zaken zijn weggewerkt, en de vernieuwde lay-out, maken een slanke motor en een koelsysteem met minimale externe leidingen mogelijk.

Het lichtgewicht ontwerp van de nieuwe motor en het nieuwe frame, plus uitgebreide inspanningen om het gewicht te minimaliseren, resulteren in een gewicht van slechts 167 kg voor de Z400 (3 kg lichter dan de Z300) - waardoor het de lichtste tweecilindermodellen in zijn klasse is.

De nieuwe motor heeft een cilinderinhoud van 399cc welke aanzienlijk betere prestaties biedt dan zijn voorganger. Deze hogere prestaties zijn voornamelijk te danken aan de nieuwe inlaat in combinatie met een grotere airbox met een hogere inlaat-efficiëntie. Deze verbeterde prestaties worden gecomplimenteerd door een hanteerbaar karakter; de soepele respons en het overvloedige koppel in lagere toeren. Dit vereenvoudigt de controle over het vermogen voor zowel ervaren als beginnend bestuurders.

Hiernaast is de motor voorzien van een compactere koppeling (ø139 mm >> ø125 mm) met minder stijve bedieningsplaten voor lichtere bediening. Als aanvulling op het extreem lichte gevoel bij de hendel, heeft de nieuwe koppeling een breder inschakelbereik, wat de controle verbetert.

Kawasaki heeft ook een stuggere ø41 mm telescopische voorvork toegevoegd welke zorgt voor een betere vering. Het voorwiel voelt steviger aan, de richtingsveranderingen zijn eenvoudiger (zelfs als de motorfiets vrij rechtop staat - handig bij het navigeren in de file). Hierdoor biedt de vering het comfort wat je alleen zou verwachten bij een zwaardere motorfiets.

Design van de Kawasaki Z400

Omdat zowel de motor als het frame nieuw zijn, is ook de plaatsing van de motor geoptimaliseerd. Het nieuwe chassis heeft een ontwerp met korte wielbasis en lange swingarm, aangevuld met een steile balhoofdhoek welke zorgt voor een lichte, natuurlijke besturing. Het lage gewicht van de motorfiets draagt ook bij aan de rijeigenschappen en vergemakkelijkt het verplaatsen van de motorfiets.

Bij het ontwerp van de Z400 zijn de scherpe en agressieve stijl van de Z650 gecombineerd met het ontwerp van de Z300 om tot een agressieve, wendbare en gespierde indruk te realiseren. Deze indruk benadrukt de verhoogde prestaties door het gespierde uiterlijk bij de kuipen terwijl de motor door de vloeiende lijnen wijst op de wendbaarheid van de motor. Net als andere modellen in de Z-serie geven de Sugomi designelementen (voorover gebogen houding, laaggeplaatste kop en oplopende staart) het model een silhouet, dat direct herkenbaar is als een Kawasaki Supernaked.

Een nieuw ontworpen LED-koplamp maakt het agressieve en scherpe aanzicht van de Z400 verder af, waarnaast hij ook voor goede dichtbaarheid zorgt dankzij een aanzienlijk hogere helderheid en een bredere lichtstraal.

De ontspannen houding biedt plaats aan een breed scala aan rijders en rij omstandigheden, wat bijdraagt aan de gebruiksvriendelijke rijpositie. De relatief rechte rijpositie en het bredere stuur zorgen ervoor dat dynamisch en sportief rijden makkelijker wordt.

De Z400 heeft een Trellis frame dat qua ontwerp vergelijkbaar is met dat van de Ninja H2. Kawasaki ‘s geavanceerde dynamische stijfheidsanalyse werd gebruikt om een optimale stijfheid met een laag gewicht te garanderen. De motor is stijf gemonteerd en wordt gebruikt als een dragend onderdeel. Het nieuwe frameontwerp draagt aanzienlijk bij aan het lage gewicht van de motorfiets.

De Z400 is uitgerust met een gestapeld instrumentenpaneel. De analoge toerenteller, die een gemakkelijk afleesbare lay-out biedt, heeft een versnellingsindicator in het midden en zit boven op een multifunctioneel Lcd-scherm.

Veiligheid van de Kawasaki Z400

Voor verbeterde controle is een compactere koppeling met minder stijve bedieningsplaten gebruikt, dit zorgt voor een lichtere bediening. Hiernaast heeft de nieuwe koppeling een breder inschakelbereik, wat de controle verbetert.

De Kawasaki Z400 heeft een half-zwevende remschijf met een afmeting van ø310 mm (dezelfde grootte als die van de Z1000) met een hoge stopkracht. Zorgvuldig geselecteerde afmetingen en materialen van de remslang dragen bij aan een beter gevoel in de rem. Alle modellen zijn uitgerust met ABS en beschikken over de nieuwste ABS-unit van Nissin, de meest compacte en lichtgewicht die verkrijgbaar is.

Voor meer veiligheid en rijcomfort is de motor uitgerust met Assist & Slipper Clutch welke zorgt voor zowel een lichtere bediening van het koppelingshendel als voor het voorkomen van een blokkerend achterwiel.

Specificaties
Specificaties
SKU kawasaki_z400
Merk Kawasaki
Conditie Nieuw
Modeljaar 2024
Geschikt voor A2
Garantie 24
Bouwjaar 2024
Segment Naked Bike
Reviews
Schrijf uw eigen review
U plaatst een review over:Kawasaki Z 400
Uw waardering
Contact