Laden...
Filteren

Triumph Bagage

Filter producten voor je motor
Selecteer uw motor om onderdelen met pasgarantie te tonen.

Producten 1-24 van 140

Van laag naar hoog sorteren
per pagina

Triumph

Toen Triumph Engineering in 1983 failliet ging, kocht John Bloor de naam en fabricagerechten van de officiële ontvanger. De fabriek en de ontwerpen van het nieuwe bedrijf waren verouderd en konden niet tegen de Japanners concurreren, dus besloot Bloor om Triumph niet onmiddellijk opnieuw te lanceren. Aanvankelijk werd de productie van de oude Bonneville onder licentie voortgezet door Les Harris van Racing Spares in Newton Abbot , Devon , om de kloof te overbruggen tussen het einde van het oude bedrijf en de start van het nieuwe bedrijf.

Op 15 maart 2002, terwijl de voorbereidingen voor het 100e jaarfeest als motorfietsproducent al liepen, werd de hoofdfabriek vernield door een brand. Het grootste deel van de productiecapaciteit ging hierbij verloren. De fabriek werd echter snel herbouwd en in september 2002 werd de productie hervat. In 2003 werd een fabriek in Thailand geopend door Prins Andrew. In de jaren die volgden werden de tweecilinders vergroot naar 865cc. Het waren zonder uitzondering retro bikes met moderne techniek, zoals balansassen en brandstofinjectie. De brandstofinjectie was "verstopt" in twee namaak carburateurs om de retro-look te behouden.

De populaire 600cc middleclass supersports klasse werd vanaf 2000 bediend door de TT 600 viercilinder, die in 2002 Daytona 600 ging heten. De machine werd in 2005 door een langere slag op 650cc gebracht. Daarmee was deelname aan de Supersport wegraces echter uitgesloten. Vanaf 2006 kwam er een nieuwe 675cc driecilinder (Daytona 675), die vanwege de drie cilinders meer cilinderinhoud mocht hebben en daardoor wel mocht deelnemen.

In 2008 kondigde Triumph een uitbreiding van de productie in Thailand tot meer dan 130.000 motorfietsen per jaar aan. In 2009 kwam een zware tweecilinder, de Triumph Thunderbird 1600, op de markt. Dit was na de Rocket III de tweede zware custom van het merk. Beide zijn echter buitenbeentjes in het customsegment, dat bijna helemaal bestaat uit V-twins. De Rocket II met zijn langsgeplaatste driecilinder lijnmotor en de Thunderbird met een dwarsgeplaatste paralleltwin. In 2011 kwam Triump met de Tiger 800 en de Tiger 800 XC.