loading....

Werken bij de grootste motorzaak van de Benelux? Bekijk de vacatures!

Remblokken

Selecteer je motor en vind het geschikte product
Van hoog naar laag sorteren

Producten 1-20 van 969

Pagina
Van hoog naar laag sorteren

Producten 1-20 van 969

Pagina

Bij het inknijpen van het remhendel wordt door de zuiger in de hoofdremcilinder druk in de remvloeistof opgebouwd, die vervolgens wordt overgedragen naar de zuigers in de remklauwen. De zuigers drukken de remblokken tegen de draaiende remschijven. Door de wrijving tussen de blokken en de schijven wordt het wiel afgeremd. Hierdoor slijten zowel de remblokken als de remschijven.

Het is belangrijk de remblokken tijdig te vervangen. Omdat de service intervallen tegenwoordig steeds langer worden moet je ook zelf regelmatig controleren of het frictiemateriaal (of remvoering) nog dik genoeg is. Bij nieuwe remblokken is dat zo’n 6 - 8 mm. Wanneer dat minder dan 1 à 2 mm wordt dan moeten de remblokken vervangen worden. Wanneer je er te lang mee doorrijd kunnen de stalen remschijven beschadigen en dat betekent een dure reparatie.

Bij het vervangen van de remblokken heb je keuze uit twee soorten: organische en gesinterde. Organische remblokken zijn over het algemeen iets goedkoper. Wanneer je er een normale rijstijl op nahoudt dan volstaan deze remblokken prima. Gesinterde remblokken zijn ook geschikt voor normaal gebruik, maar komen vooral tot hun recht wanneer u er een heel sportieve rijstijl heeft.

Niet elke remschijf (gietijzer) of remklauw is geschikt voor montage van gesinterde remblokken. raadpleeg bij twijfel uw instructieboekje of onze technische afdeling. Goedhart levert voor de meeste motoren de juiste remblokken. Selecteer het juiste motortype en u vindt automatisch de passende remblokken voor uw motor. Remblokken koop je altijd per paar. Per schijf heeft u één paar remblokken nodig. Bij een dubbele schijfrem dient u twee sets te bestellen. Bij voorwielen met twee remklauwen vervang je de remblokken altijd allebei.